RSS

Saturday, November 6, 2010

Usaha yang berpanjangan!


Assalamualaikum warahmatullahi wabarokatuh……

Apa khabar ikhwah akhawat semua yang dirohmati Allah….. Harap semua sihat2 belaka deh…..Alhamdulilah sekarang ana berada di Kelantan menyambung study di Um nilam puri….Baru sampai pagi tadi…. Naik bas dari semalam… syukur Alhamdulillah allah takdirkan akhirnya sampai jua…

Bingkisan ini ku tujukan pada sahabat2ku yang kini sedang bergelut dengan perjalanan hidup masing2…. Ku yakini di jiwa kalian ada satu kemahuan yang tinggi untuk mengembalikan islam sepertimana yang kita soroti pada kisah2 umat islam yang gemilang dahulu…. Dan juga ku ketahui bahawa selaras dengan itulah kalian menyibukkan diri kalian sekaligus meletakkan diri kalian sebagai insan yang berkerja untuk diin yang kita cintai ini….. Alhamdulillah syukur pada Allah…

Sahabatku yang ku cintai……

Dalam kita melakukan agenda dakwah dan tarbiyyah ini…. Ku sangat fahami terkadang kita seringkali merasa lemah, kurang sokongan, tiada kekuatan…..dll yang cuba menghalang langkah kerja kita itu….

Namun sahabat2ku….

Ku Nampak kalian masih berdiri tegak meneruskan gerak kerja ini…. Tanpa mengira peluh yang tumpah, masa yang diluangkan……Alhamdulillah….
Kenapa.. kenapa dan kenapa???

Kenapa kita masih sanggup meneruskan perjuangan ini???

Sahabatku……

Ku ingatkatkan diri kita semula….. Gerak kerja yang tulus ikhlas ini akan merentasi lautan serangan, gangguan dan sekatan dari musuh2 yang berusaha sehabis mungkin untuk menggagalkan usaha kita ini…..

Ayuh sahabatku….

Jom sama2 kita teruskan……

Kejayaan ada di sana….. Ameen Ya Robb…. Perkenankanlah hasrat kami…..

Shauqi . bilik 201. 12.29 tgh hari 6.11.2010

0 comments:

Post a Comment